دسته‌بندی نشده

اهمیت تنظیم باد لاستیک

بالا رفتن عمر تایر با استفاده از باد نیتروژن

باد نیتروژن که امروزه جایگزینی مناسب برای بادهای معمولی شده است به کاهش مصرف سوخت خودرو کمک می کند. جایگزین قرار دادن این باد به جای باد معمولی برای تایرها باعث می گردد تا لاستیک کمتر دچار کم یا زیاد شدن فشار با تغییرات آب و هوایی شود. باد نیتروژن در مقابل باد معمولی از هزینه ی بالاتری برخوردار است اما می تواند باید به این نکته توجه داشت که استفاده از آن می تواند به بالا رفتن عمر تایر شما کمک بسزایی کند.

از دیگر ویژگی های مهم باد نیتروژن که می توان به آن اشاره کرد، دوستدار محیط زیست بودن آن است. استفاده از باد نیتروژن در تایر باعث کاهش در مصرف سوخت خودروی شما می گردد، بنابراین آسیب کمتری را به محیط زیست وارد می کند. در آخر نیز باید گت که استفاد از باد نتروژن در لاستیک ها ایمنی شما را بیشتر می کند، بطوریکه نیتروژن گاز قابل اشتعالی نیست و احتمال آتش گرفتن آن بسیار پایین است.

باد لاستیک در زمستان

همانگونه که می دانید و در ابتدای این مطلب بیان شد، باد لاستیک با تغییرات آب و هوایی دچار کاهش یا افزایش فشار می گردد. در زمستان باد لاستیک به جهت افزایش اصطکاک تایرها کاهش می یابند. بنابراین باید بطور مرتب باد لاستیک ها را چک کنید و در صور کم باد شدن آن را باد بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *